fbpx

Köpvillkor

Här listas de köpvillkor som gäller när du som kund handlar av oss på Hudvård i Norden. Om det är några oklarheter eller följdfrågor så får ni gärna höra av er till info@hudvardinorden.se.

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av oss. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Hudvård i Norden AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och vi måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU.

3. Frakt

En fraktkostnad tillkommer. Vid utcheckning framgår gällande fraktkostnad.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

För tillfället är det enbart möjligt att betala med kort. Vi använder Stripe för säkra kortbetalningar.

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 12.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av PostNord eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transport

Hudvård i Norden AB ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till order@hudvardinorden.se.

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Som kund hos oss erbjuder vi även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

Vid retur vid utnyttjande av ångerrätt ska varorna vara intakta och ska vara möjliga att sälja direkt vidare till annan kund. Om någon produkt är använd eller lidit åverkan och därmed ej går att sälja vidare direkt i originalskick, är det inte möjligt att åberopa ångerrätt.

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post order@hudvardinorden.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

11. Återbetalningar

Återbetalning sker via Stripe. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@hudvardinorden.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

15. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
”European Commission official websiteThe Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”